Idrotts behandling

Prisma Kropp Och Själ

Idrotts Massageterapeut -  Medicinsk Aromaterapeut

Änglamedium

Du som tränar mycket

 

Idrottsbehandling

 

 

Ditt viktigaste redskap och motor som du har är din kropp.

Amatöridrottare och frisksportare som tränar regelbundet bör få massage två gånger i månaden för att förebygga skador. Elitidrottsmän under uppbyggnadsperiod ett par gånger i veckan, minimum efter varje ansträngande träningspass. Under tävlingssäsong minst en gång i veckan eller efter tävling/match.

 

Kör igenom hela kroppen. Ledmobilisering, terapeutisk streching, bindväv, triggerpunkter och muskelknut behandling. Massage rygg / nacke och vader.

En muskel består av muskelfibrer och bindväv. Bindväven i muskeln förkortas vid träning. Det är därför viktigt med stretching efter avslutat träningspass för att återställa bindväven till normallängd. Efter och mellan träningspassen kan man med fördel hjälpa muskeln att återfå sin normallängd med töj/massagebehandlingar.


En trött muskel skadas lättare än en utvilad. Tränar man hårt och ofta, hamnar man lätt på gränsen av vad muskeln klarar av utan att skadas och ibland tyvärr över samma gräns. Regelbundna behandlingar ökar muskelns ämnesomsättning och ger en avslappnande effekt på spänd muskulatur vilket leder till att muskelns återhämtning påskyndas och risken för skador minskar och möjliggör en intensivare träning.


Massage har gynnsam effekt på musklers återhämtning efter en skada, precis på samma sätt som den har positiv effekt efter intensiv träning. Vid skador kan massage i ett initialt skede även begränsa skadans omfång och minska de långvariga effekter som skadan ger. Med massage och töj behandling kan man effektivisera och påskynda läkningen vid idrottsrelaterade skador.

Priser

Triathlet behandling

 

Behandling 90 minuter, 800 kr

 

Antal behandlingarr

 

Efter eget önskemål

Copyright @ All Rights Reserved